CGMB a aprobat transferarea unui teren pentru continuarea lucrarilor la Pasajul Baneasa
Stire din data 29-9-2008
BUCUREŞTI
Consilierii municipali au aprobat, in şedinţa de luni, trecerea unui teren de 5.700 metri pătraţi din domeniul public al Capitalei in cel al statului, pentru realizarea Pasajului Băneasa, proiectul fiind introdus suplimentar pe ordinea de zi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
Consilierul municipal Ştefan Meran (PNL) a cerut introducerea pe ordinea de zi a acestui proiect de hotărare, pentru fluidizarea circulaţiei in zona construcţiei Pasajului Băneasa, precizand că este de maximă importanţă pentru a debloca lucrările de pe DN1.
Ministerul Transporturilor a cerut municipalităţii transmiterea unui teren de 5.702 metri pătraţi care aparţine domeniului public al municipiului Bucureşti din administrarea CGMB in domeniul public al statului şi in administrarea sa, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania (CNADNR).
Solicitarea a fost făcută in vederea realizării obiectivului "Fluidizarea traficul pe DN1, intre kilometrul 8 şi 17 şi centura rutieră in zona de nord a Municipiului Bucureşti", in zona Pasajului inferior Băneasa pe DN1, la intersecţia cu Bulevardele Aerogării şi Ion Ionescu de la Brad.
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a spus că sub pasaj există două bazine de retenţie a apei pluviale care necesită investiţii de 3,8 milioane de euro.
"Nu am fost de acord să particip cu aceşti bani. Putem să ajutăm acest pasaj cu trecerea celor 5.700 de metri pătraţi in domeniul public al statului. Primăria nu are decat de montat o ţeavă de drenaj, lucrare cu costuri insignifiante", a precizat Oprescu.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, declara, joia trecută, că o problemă a Pasajului Băneasa este un teren cu o suprafaţă de 5.700 de metri pătraţi care trebuie transferat din administraţia primăriei la CNADNR pentru continuarea lucrărilor. Pentru a grăbi transferul acestui teren, Orban anunţa că va participa la şedinţa de luni a CGMB.
Orban nu a participat la şedinţa CGMB, proiectul fiind propus pentru introducerea pe ordinea de zi de consilierul PNL.
Costurile pentru construcţia pasajului Băneasa ar putea creşte cu circa patru milioane de euro din cauza schimbării soluţiilor tehnice, suma totală urmand să ajungă, astfel, la 16 milioane de euro, mai arăta Orban.
"Sunt nişte costuri suplimentare de patru milioane de euro, pe care o să le plătească Primăria Generală. Este vorba de nişte canale pluviale care au fost schimbate, dar şi de alte probleme, cum ar fi devierea reţelei de iluminat stradal", afirma Orban, după o conferinţă pe tema infrastructurii.
Costul iniţial al lucrărilor este de circa 12 milioane de euro, conform directorului general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Rominia (CNADNR), Dorin Debucean.
Iniţial, proiectul prevedea construcţia unui canal pluvial cu un diametru de 1,2 metri, insă Primăria a cerut schimbarea acestuia cu alte două canale, de 1,5 metri. Acestea sunt amplasate pe bretelele din stanga şi dreapta pasajului, sub sistemul rutier.
"A fost un canal de 1,2 metri şi acum sunt două canale de 1,5 metri, in dreapta şi stanga pasajului, respectiv in faţa sediului televiziunii Antena 1 şi in faţa blocurilor", preciza Debucean.
El menţiona că lucrările pentru canal vor fi derulate de Primărie şi că vor fi intarziate, insă nu a putut preciza un termen, deoarece procedurile legale de lansare a licitaţiilor necesită perioade lungi de timp.
"Este o problemă tehnică şi nu ştiu cum va reuşi primăria să ia aceste lucrări, care vor intarzia, insă nu ştiu cu cat, pentru că durează destul de mult toate procedurile de licitaţie", adăuga Debucean.
Orban a afirmat că după rezolvarea problemelor cu reţeaua de iluminat şi canalele şi după adoptarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ), lucrările la pasajul Băneasa vor fi finalizate in patru luni, insă nu a avansat o dată exactă pentru definitivarea lucrărilor.
In luna august, premierul Călin Popescu Tăriceanu i-a cerut ministrului Transporturilor să desemneze o echipă care să se ocupe de execuţia pasajului Băneasa, pentru ca lucrările să fie efectuate rapid şi să nu treneze din cauza devierilor de reţele, a exproprierilor şi defrişărilor.
Şeful Guvernului a precizat că este nevoie de această comisie de supraveghere pentru a se evita "trenarea" lucrărilor din cauza unor elemente colaterale, cum ar fi devierile canalelor colectoare şi a conductelor de apă şi gaze, găsirea unor soluţii tehnice neprevăzute, exproprierile şi defrişările de arbori.
Gabi Popov
mediafax
» arhiva stiri »