Ion Alexandru Tiriac: Criza internationala nu s-a resimtit foarte mult in afacerile Tiriac Holdings
Stire din data 02-10-2008
BUCUREŞTI
Criza financiară internaţională nu s-a resimţit foarte mult in cifra de afaceri a Ţiriac Holdings, a declarat Ion Alexandru Ţiriac, fiul lui Ion Ţiriac şi reprezentantul său in cadrul grupului, cu activităţi in principal pe segmentele auto, imobiliare, leasing şi transport aerian de tip VIP charter.
"Pe fondul crizei inregistrate pe pieţele financiare internaţionale şi referindu-ne strict la investiţiile personale majore, oamenii au fost ceva mai prudenţi. Acest lucru nu s-a resimţit, insă, foarte mult in afacerile noastre, fapt confirmat şi de cifra de afaceri realizată pană acum", a declarat agenţiei MEDIAFAX Ion Alexandru Ţiriac.
El a afirmat că pentru dezvoltatorii imobiliari sau pentru importatorii şi distribuitorii de autovehicule, strategiile necesită proiecţii pe termen mult mai mare de un an, in special datorită investiţiilor pe care le presupun astfel de business-uri.
"Dacă am fi vrut să obţinem profituri imediate, am fi investit in altceva, ori noi ne-am dorit să construim in Romania nişte afaceri pe termen lung, serioase şi profesioniste", a spus Ion Alexandru Ţiriac.
Cristina Munteanu, directorul de comunicare al grupului de firme controlat de Ion Ţiriac, a declarat in luna iunie că Ţiriac Holdings mizează in acest an pe afaceri de circa 2,2 miliarde euro, in urcare cu 37% faţă de 2007. Grupul cuprinde diviziile ŢiriacAuto, Ţiriac Imobiliare, Ţiriac Leasing şi Ţiriac Air şi a inregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 1,6 miliarde de euro.
Pe langă cele patru divizii, grupul mai cuprinde firma de pază şi protecţie SecurIT Force şi producătorul de ascensoare IFMA.
Divizia auto are ponderea cea mai importantă in afacerile consolidate, cu mai mult de 900 de milioane de euro, in 2007, şi un nivel estimat de peste 1,4 miliarde de euro in acest an.
Potrivit estimărilor lui Ion Alexandru Ţiriac, piaţa auto va scădea uşor in acest an faţă de 2007.
"In interiorul grupului Ţiriac am reuşit să creştem mai mult decat piaţa, dar acest lucru s-a datorat unei forţe de vanzări dinamice si unui produs superior competiţiei. Este absolut normal, insă, ca, la un moment dat să se ajungă la consolidare şi la o creştere de doar cateva procente pe an. Acest lucru va reprezenta un plus pentru clienţi, căci accentul distribuitorilor se va pune mai ales pe calitatea serviciilor şi pe competitivitatea produselor, fără a se mai baza pe evoluţia pieţei", susţine omul de afaceri.
El a adăugat că, deşi numărul total de maşini aduse in ţară a crescut in ultimul an, mulţi romani continuă să se orienteze spre achiziţionarea unei maşini de la persoane fizice, nu de la distribuitori autorizaţi. Această opţiune poate aduce cumpărătorului o economie mai mare iniţial, dar ulterior, costurile de intreţinere şi de reparaţii sunt mai mari şi devin prioritare, potrivit sursei citate.
Pe segmentul imobiliar, Ţiriac consideră că nivelul vanzărilor inregistrate in Romania este scăzut, ţinand cont de cererea de locuinţe noi existentă, dar că atat tranzacţiile, cat şi preţurile ar putea urca in perioada următoare.
"Personal, consider că, intr-un orizont de timp de 6 – 12 luni, vom asista din nou la un val de creştere al volumului de vanzări şi eventual al preţurilor la locuinţe", spune Ţiriac.
Pe de altă parte, omul de afaceri a arătat că piaţa de servicii financiare a avut o evoluţie pozitivă in acest an, datorită lansării unor produse şi servicii financiare noi, din ce in ce mai flexibile.
Ţiriac afirmă că situaţia de criză existentă pe pieţele financiare va genera in continuare presiuni inflaţioniste.
"Evident, BNR are in vedere presiunile inflaţioniste pe termen lung, care sunt in continuare ridicate, fapt pentru care şi-a revizuit in creştere prognoza privind inflaţia din 2008 şi 2009, de la 6% la 6,6%, respectiv de la 3,5% la 4,2%. Personal, consider că această creştere va fi mai mare, cu minimum o jumătate de punct, fapt absolut normal avand in vedere criza actuală de pe pieţele financiare", afirmă reprezentantul Ţiriac Holdings.
El afirmă că, in ciuda crizei financiare mondiale resimţite la nivel local, dar şi unor deficienţe precum lipsa infrastructurii, Romania este in continuare atractivă pentru investitorii străini. Pe de altă parte, pentru a fi competitive in afara ţării, companiile romaneşti trebuie să treacă prin etape de restructurare şi cosmetizare, după care să caute un partner strategic de renume internaţional, fără cedarea controlului afacerii.
"Evoluţia activelor romaneşti depinde in egală măsură atat de factori interni, cat şi de cei externi, amintind aici atat conjunctura economică mondială şi implicit apetitul pentru pieţele emergente, cat şi semnalele date de economia romanească in ceea ce priveşte ansamblul de politici macroeconomice (monetară, de venituri şi fiscală)", a mai spus Ţiriac.
Ioan Dornescu
mediafax
» arhiva stiri »